Nota de Suport: Ara tenim temps per reflexionar!

Nota de Suport: Ara tenim temps per reflexionar!

No tot ha de ser dolent davant la situació econòmica que ve, ARA TENIM TEMPS PER REFLEXIONAR.

El que ve és un extret d’una videoconferència de l’ACCID (Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció) amb l’Oriol López, del qual ja us hem compartit retalls de premsa en altres ocasions

  • Concentració dels ingressos
  • Salut de l'equip
  • Confirmacions de comandes
  • Sistemes d'informació al núvol
  • Eines de comunicació en remot
  • Cobraments pendents
  • Tele-treball
  • Cultura realment innovadora
  • Relacions amb clients
  • Processos llestos per al canvi
  • Liquiditat i diners accessibles
  • Velocitat en la presa de decisions
  • Velocitat de venda
  • ERTOs
  • Flexibilitat
  • Reserves
  • Millora interna
  • Accés als bons costums d'altres empreses o sectors
  • Col·laboració sectorial
  • Suport a l'equip

En tots ells cal un lideratge tranquil, ferm, obert, atent i informat

·         En primer lloc, reunir l'equip directiu (a través de videoconferència), per revisar l'estratègia i definir noves prioritats en un termini de 30 a 90 dies.

·         A continuació, revisar i analitzar la seva posició financera, de cara a comprovar què passaria si els seus ingressos fossin zero a partir d'ara i durant els propers 3 a 6 mesos.

·          Finalment, ser més proactius amb els clients.

Hem d’aconseguir que els clients valorin la proactivitat com a part de la cultura i comportament de tota l'empresa. Ser proactius significa centrar-se en l'excel·lència del teu producte (qualitat, impacte…) i del teu servei (terminis, experiència…).

Com implementar una gestió proactiva en temps convulsos?

La proactivitat no tracta de sistemes, sinó d'hàbits, pel que t'animo a incloure aquests tres en el teu dia a dia, a partir d'avui mateix:

  1. Posa les teves relacions per davant de la teva feina. Pensa en el teu millor client. Quina és a relació que tens amb ell? Per això, truca els teus clients, demana'ls què més pots fer per ells i com pots ajudar-los durant aquest període.
  2. Planifica temps diari per a pensar, aprendre i créixer. Pensa en un client cada dia: qui són, com ajudar-los… Bloqueja una hora diària a la teva agenda amb una reunió amb tu mateix o el teu equip directiu amb l’objectiu de reflexionar.
  3. Prioritza l'acció, i no la reacció. Si reacciones a tot el que us passa, només alimentes l'status quo, i no lideres la millora i la innovació. Per tant, escriu un pla per generar nou negoci en temps com els que vivim.

I, si només pots fer una sola cosa, truca els teus clients per tal d’oferir-los ajut, compartir idees, donar consells gratuïts, alimentar la relació… En resum, ESTIGUES PRESENT!             © Oriol López Villena 2020

 

Amb el desig que ens en sortim tots d’aquest mal tràngol, el vostre equip de Nou Suport, ÀNIMS

 

 

Subscriu-te a la nostra newsletter

Si vols estar informat de les últimes novetats en l'àmbit jurídic, subscriu-te a nostra newsletter.

Subscriu-te